Епіграф:

Епіграф:

Уроки доброти Сидоренко Н. С.

Сидоренко Надія Сергіївна, педагог-організатор, виховний захід 

Тему:  «Твори добро на радість людям»

Мета: вчити дітей доброті, сприяти через ігри проявленню в них позитивних якостей характеру, виховувати морально - етичні норми життя.

Обладнання: плакати, визначення понять «доброта», «доброчесність», картки, сонечко.

Хід заходу

Ведуча: Добрий день! Сьогодні ми з вами поговоримо про доброту. Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити добрим словом – є складовими характеру нашого народу.
- Послухайте вірш «Твори добро».

Ти усміхнися небу,
усім, хто біля тебе:
і братику й сестричці,
і сонечку й травичці.
Люби усіх довкола,
удома та у школі,
і ця любов із Неба
повернеться до тебе.

-Діти, а який зміст ви вкладаєте в поняття «жити щасливо», «бути щасливим»? (відповіді учнів)

Ведуча: Жити щасливо – це бути здоровим, мати улюблену справу, це коли тебе поважають люди, коли у тебе є вірні друзі, коли на землі панує любов і злагода між людьми. Пізнати щастя можна і в праці, і в боротьбі, і в дружбі, і в коханні... Важливо тільки, щоб праця була корисною не тільки для тебе, а й для людей, країни,  щоб  любов і дружба була поруч.
-         Діти, заплющить очі, подумайте про щось добре, приємне для вас.
-         Що ви уявили? (відповіді учнів).
-         Отже у вас зараз гарний настрій, почнемо.
-         Які ви знаєте українські  прислів’я та приказки про людську доброту? (Діти відповідають)

1 учень
Для краси народжується квітка,
Для родин народжується рід,
Для польоту – лебідь і лебідка,
А людина для добра і щастя...
2 учень
Сказав мудрець:
«Живи, добро звершай!»
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра!”

Ведуча: - А зараз, я пропоную вам  виконати  цікаві вправи.

Вправа «ДОБРІ ЧАРІВНИКИ»

Ведуча: Всі діти добрі чарівники, які живуть у прекрасній  Країні Доброзичливості. Чарівники вирішили подарувати  один одному добрі сюрпризи. Кожен із дітей починає малювати добрий сюрприз, а інші відгадують. Хто першим відгадає, тому цей подарунок і належить.
(Учні висловлюють свою думку)
 Із цих малюнків робиться виставка «Добрі сюрпризи від чарівників».
Ведуча: - Діти,  яка гарна виставка !

Вправа  «РЕЦЕПТИ ДОБРОТИ»

Ведуча:  Всі діти – добрі лікарі, які повинні придумати рецепти ліків від «Людських хвороб». Давайте об’єднаємося в  пари. Кожна пара витягує картку з однією з назв «людських хвороб» (наприклад: злість, грубість, егоїзм…). Скласти рецепт, як можна дану хворобу вилікувати.

Вправа:  «ЧАРІВНА КАЗКА ДОБРИХ СЛІВ»
Ведуча: - Діти, давайте об’єднаємося в  чотири групи:
1)    придумати  казку про чарівне слово і намалювати малюнок.
2)    придумати якнайбільше чарівних слів, записати їх.
3)    придумати і намалювати країну Доброти.
4)    придумати жителів країни Доброти та намалювати їх.
(Презентація робіт)
Вправа «ДОБРЕ СОНЕЧКО»
Ведуча:  Давайте уявимо, що наше сонечко закрили хмаринки. Сонечко треба рятувати. Для цього треба, щоб кожна дитина по черзі назвала по одній позитивній якості людини, які ще не називали сьогодні.
(Дитина називає  позитивну якість людини і  домальовує  сонцю промінь. Коли у сонечка достатньо  променів – воно врятоване від хмарок, посміхається і дякує дітям.)

Вправа  «Відро для сміття»
Ведуча: Я пропоную вам згадати ті образи, яких завдав вам хтось із ваших товаришів, щось найобразливіше для вас. Напишіть їх на папері, прочитайте ще раз, зімніть цей аркуш і викиньте у відро для сміття.
-         Що ви відчули після того, як викинули свою образу?
Вчитель: Запам’ятайте : краса завжди жила й житиме в серці людини. Майте чуйне, щедре , велике і добре серце. Саме цьому нас учив і В.О. Сухомлинський. Нехай усім світить сонце, і посміхаються зорі.
Живи – добро звершай!
Та нагород за це не вимагай,
Хай  оживає істина стара:
Людина починається з  добра.


Вчитель: Отже, будьте добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Огир Т. Ю., заступник директора з НВР Реалізуємо педагогіку гуманізму          Видатний педагог-гуманіст В.О.Сухомлинський був гли...