Епіграф:

Епіграф:

Уроки доброти Діордієвої Д. О.

Діордієва Джаліна Олександрівна, 3 клас, урок Доброти. 

Тема: «Стежками доброти» подорож по творах В.О. Сухомлинського. Читання та обговорення оповідання В.О. Сухомлинського «Іменинний обід».

Мета: формувати навички виразного і правильного читання; збагачувати словниковий запас учнів; вчити робити висновки, аналізувати прочитаний твір; розвивати позитивні якості характеру, мислення, мовлення учнів. Виховувати почуття доброти, чуйності , поваги до своїх рідних, до старших, до бабусь і мам.

Обладнання: дитячі малюнки до творів В.О. Сухомлинського, підручники, зошити, ілюстрації до творів В.О. Сухомлинського, портрет В.О. Сухомлинського, виставка книг.

Епіграф:     
Не говори про доброту
Коли ти сам нею не сяєш.
Коли у радощах витаєш.
Забувши про чужу біду

                                                     Хід уроку

І Організаційний момент
Привітаємо ввічливо наших гостей
                            Доброго ранку всіх вас вітаємо!
                            Щастя, радості бажаємо!
                            Усміхнемось всім навколо себе
                            Сонцю, учням, школі, небу!                      

ІІ Актуалізація опорних знань
- Ми продовжуємо подорожувати по країні «Доброти», проходячи стежку за стежкою, спираючись на твори В.О. Сухомлинського.
Яка основна думка цих оповідань?
Гра «Мікрофон»
Робота по ілюстраціям до творів В.О. Сухомлинського (ілюстрації «Моя мама пахне хлібом», «Я буду ваша, бабусенька…», «Протоптали стежку»
- Що зображено?
- А якби ви були художниками, щоб малювали?

ІІІ Оголошення теми уроку
Продовжимо подорожувати по країні «Доброта» і зупинимося на творові В.О. Сухомлинського «Іменинний обід».
Завдання уроку (запис на дошці)
1.     Читання виразно, правильно, осмислено.
2.     Розвивати позитивні якості характеру.
3.     Виховувати почуття любові, поваги до старших.

IV Усвідомлення змісту навчального матеріалу
1. Бесіда
- Хто такий В.О. Сухомлинський? (відповідь дітей).
В.О. Сухомлинський написав близько 1200 казок, оповідань, легенд, притч. Твори В.О. Сухомлинського є тим яскравим промінчиком світла, який запалює в дитячих душах вогонь доброти, любові до Батьківщини, поваги до старших вміння бачити прекрасне у всьому, що нас оточує.
2. Будемо читати твір «Іменний обід». Чому так називається (відповідь дітей)
(Інтерактивна вправа «Очікування»)
3. Словникова робота:
·        Чемність – шаноблива ввічливість.
·        Турбота – увага до чиїхось потреб, піклування про когось.
·        Читаємо правильно слова: сім'я, тремтить, народження, святковий, поздоровляю, справжньою, скатертиною, сяде, сміятимуться, здивувалася, хвора.
4. Робота над текстом
(виразне читання оповідання вчителем)
- назвіть героїв оповідання
- чи очікування ваше справдилося?
напівголосне читання з дітьми (включаючи годинничок)
читання ланцюжком («Естафета»)
читання абзаців 5,6-го в особах
робота над виразністю:
підберіть інтонацію: - Як прочитати такі речення?
 - Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає?
 - Чому?
Вибіркове читання
5. Робота в групах:
І група Завдання 1 Яка сім'я у Ніни?
ІІ група. Скільки років Ніні? Бабусі?
ІІІ група. Знайти і прочитати опис рук бабусі.
ІV група У кого буде День народження?
V група Чим накрила стіл мама?

6. Театралізована хвилинка
Інсценізація твору В.О. Сухомлинського «Камінь»

7. Вірш «Про бабусю» (підготовлені учні)
Свою бабусю знаю я
З давніх-давніх пір
Її обличчя любе, її ласкавий зір
Замислиться бабуся, зажуриться на мить
І знов дивись сміється ласкаво гомонить
Та над усе найбільше сподобалось мені.
Її ласкаві руки: умілі, чепурні.

8. Гра «Сонечко» (робота з прислів’ями)
«Сонечко» з промінчиками принесло тепло і прислів’я. Треба доповнити: «Добре роби,-… добре і буде»
«Не одяг красить людину …, а добрі діла»
«Посієш вчинок - …. виросте звичка»

9. Гра «Так - ні» («Добро-зло»)(плескати в долоні на позитивні якості)

Злість        Брехливість       Хитрість       Чемність
Добро       Лагідність          Грубість        Турбота
Чуйність   Милосердя        Чуйність        Ласка

10. Гра «Сонечко доброти» (діти по черзі чіпляють на промінчики добрі риси характеру)

V Підсумок уроку
1. Гра «Мікрофон» (читає вірш учениця)
Любіть бабусю й дідуся
Матусю й тата також;
Шануйте всіх людей труда,
Несіть добро їм і щастя!
«Інтерв’ю» (вчитель запитує учнів)
- Доброта – це …(відповідь дітей);
- Що сподобалось на уроці?
2.     Вчитель: Я бажаю вам, діти, щоб у вашому серці ніколи не було смутку, щоб воно заповнювалося добротою. Хай в вашій душі ніколи не згасне сонце; щоб у ваших душах було багато стежок, які б згодом утворили широку дорогу доброти!  А вечірнє небо засяяло сотнями зірок, які ви сьогодні отримали на уроці. (вчитель роздає зірочки).










Немає коментарів:

Дописати коментар

Огир Т. Ю., заступник директора з НВР Реалізуємо педагогіку гуманізму          Видатний педагог-гуманіст В.О.Сухомлинський був гли...