Епіграф:

Епіграф:

Уроки доброти Копійки В. М.

Копійка Валентина Миколаївна, 3 клас, урок Доброти


Тема: учись робити добро, воно дорожче від золота

Мета: формувати уявлення учнів про значення доброти в суспільстві, як важливою критерію душевної краси людини на основі літературних творів В.О. Сухомлинського інших творів на моральну етичну тему та власного досвіду дітей, розвивати емоційну культуру, асоціативне мислення, виявляти потребу в чуйності, людяності, доброти.

Обладнання: твори В.О. Сухомлинського: «Добре слово». «Чому», аудіозапис пісень «Усмішка», «Якщо добрий ти…», макет сонечка. Проміні із написом слів: посмішка, радісний погляд, лагідні очі, добре слово, добрі діла турбота про тварин; прислів’я, торбина добра

Хід уроку

І Організаційний момент
- Діти, давайте щиро та сердечно привітаємо один одного такими словами:
Учитель:          - Я всміхаюсь сонечку.
Учні (хором):  - Здрастуй золоте!
Учитель:          - Я всміхаюсь квіточці.
Учні:                -  Хай вона росте!
Учитель:          -  Я всміхаюсь дощику.
Учні:                -  Лийся, мов з відра!
Учитель:          -  Друзям усміхаюся.
Учні:                 - Зичу їм добра.
-         Тож поверніться і подаруйте посмішку своїм товаришам. Щира і добра усмішка…. Діти, це багато чи мало! (Відповідь дітей).
-         Це так мало і водночас так багато. А чому? (Відповідь дітей). Бо в неї починається доброта, приязнь, дружба.

ІІ Повідомлення теми уроку
-         Тож сьогодні ми з вами будемо вчитися робити добро, якого так іноді не вистачає. Бо ж тема нашого уроку, прочитайте: «Учись робити добро, воно дорожче від золота». І ось це усміхнене сонечко до кінця уроку повинно засяяти.

ІІІ Робота над темою
-         І ми вже з вами знаємо перший ключик яким можна розбудити в людини добрі почуття – це …. посмішка. Давайте зараз разом розбудимо в наших серцях доброту виконавши пісню «Усмішка». І у нас на сонечку засяяло слово «посмішка».
1. Слухання та виконання пісні «Усмішка» з мультика «Крихітка єнот».
- Отже доброта людини у її щирій усмішці, а ще в чому? Дізнаємось послухавши оповідання В. Сухомлинського «Чому?» (Читає підготовлений учень).
2. Слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Чому?».
3. Бесіда за змістом.
- Який настрій викликало у вас це оповідання
- Чому заплакав Сергійко? (Від байдужості своїх однокласників).
- Чого не вистачило однокласникам Сергійка? (радісного погляду, лагідних очей)
Отже, на нашому сонечку можуть засяяти такі ключики доброти, як радісний погляд, лагідні очі.
4. Слухання оповідання В Сухомлинського «Добре слово»
- Чому ж це нам треба вчитися, щоб бути добрими? Нам підскаже оповідання В. Сухомлинського «Добре слово» (читають учні)
5. Бесіда за змістом
- Яке лихо спіткало дівчину?
- Чим намагалися вилікувати Олю рідні?
- Чи допомагало це Олі?
- А що допомогло?
- Можливо і хтось із вас пригадає випадок, коли добре слово дуже допомогло вам?
6. Робота з прислів’ями. Торбинка добра.
- Бути добрими та чуйними, ставитись до людей з теплом та душевною щирістю вчить нас і українська давня мудрість. Ось зараз із нашої торбинки добра ми і дізнаємось про це.
(Діти дістають прислів’я і читають.)
Від доброго слова і лід розмерзає
Гостре словечко, коле сердечко.
Добре слово варте завдатку.
Рана загоїться, зле слово – ніколи.
Добре слово краще, ніж готові гроші.
Доброму скрізь добре.
Добрі вісті не лежать на місті.
Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту.
Все добре переймай, а зла уникай.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
До доброї криниці стежка утоптана.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Отже, які ще ключики доброти можуть засяяти на нашому сонечку, про які говорила народна мудрість? (Добре слово, добрі діла).

7. Представлення своїх домашніх улюбленців у вигляді фотографій, малюнків та розповідей.
- Але про доброту людини свідчить не тільки те, як вона ставиться до людей, а й до всього, що її оточує, а особливо до братів наших менших.
- підніміть руки, в кого з вас є домашні улюбленці. Те, що в багатьох з вас є домашні улюбленці, вже свідчить про ваші добрі серця. Адже тваринка, віддячує вірністю та прихильністю тільки тому, хто дбає та піклується про неї, і ніколи не стане другом для того, хто хоч раз завдав їй болю та негоди.
- Хто підготував представлення свого улюбленця у вигляді фотографії, малюнка чи розповіді про нього, вийдіть до дошки. (Діти показують фотографії, малюнки. Розповідають про своїх домашніх тварин.)

Песик
Як добре з песиком дружить!
Він вміє лапку подавать!
До мене з радістю біжить,
А в ранці не дає проспать.
І любить тапочки носить,
Зі школи він мене чекає.
І завжди може захистить
Як хтось на мене нападає.
Я свого песика люблю,
Він так уміє гарно гратись!
Я з ним гуляю навіть сплю,
Щодня люблю з ним позабавлятись!

Киця
Киця любить, як по спинці
Гладжу киценьку свою,
Як дарую їй гостинці,
Кашу, молоко даю.
Киця сердиться на мене,
Як смикну її за хвіст;
Очі зробляться зелені
І не п’є тоді й не їсть

IV. Підсумок уроку
-         Отже, зробимо висновок. Чому треба вчитися, щоб про тебе сказали, що ти добра людина. Прочитаємо з нашого сонечка. Які існують ключики доброти.

-         Послухайте вірш «Доброта»

1 учень: - Доброму скрізь добре! – мама так казала.
               - Я її послухав і не зрозумів.
Мама пояснила, казку розказала,
Став я прислухатися до чарівних слів.
2 учень: Й зрозумів нарешті, що добро творити –
Треба щохвилини, протягом всіх літ!
Це і є завдання кожної людини.
Бо вона приходить для добра у світ!
    3 учень:  Всі прийшли на Землю, щоб добро творити,
Щоб ростить старанно честі деревце,
Треба добрим бути, чесно завжди жити.
Й ти ніколи в світі не забудь про це!
- Ми всі приходили у світ, щоб творити. Що? (Добро)

3. Читання з дошки рядків вірша
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віри
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина свята:
Людина починається з добра!

Тож будьте, діти, добрими, чуйними, повсякчас намагайтеся допомагати один одному. І хай вашою заповіддю житті змалку стануть мудрі слова (Читають).
«Усе добре переймай, а зла уникай»

4. Виконання пісні «Якщо добрий ти…» з мультика «Пригоди Кота Леопольда»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Огир Т. Ю., заступник директора з НВР Реалізуємо педагогіку гуманізму          Видатний педагог-гуманіст В.О.Сухомлинський був гли...