Епіграф:

Епіграф:

Уроки доброти Капустинської Т. В.

Капустинська Тамара Василівна, 2 клас, урок Доброти

Тема: Повік не прохолоне серце налите добром

Мета: формувати етичні норми поведінки в суспільстві і спілкування одне з одним; довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисно; викликати  бажання  робити добро; акцентувати увагу на вихованні чуйності, доброзичливості у дітей.
Обладнання: аудіозапис пісні Наталії Май «Пісня про добро», текст оповідання В.О. Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні», завдання для групової роботи на картках, лялька Доброта, мікрофон, Квітка Добра .
                                     Хід уроку
І Організаційний момент
Привітання
- Посміхніться всім миліше
Привітайтесь: «Добрий день!»
- Який у вас сьогодні настрій? Передайте його виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами, з гостями.
Побажання
- Передайте один одному талісман уроку – ляльку Доброти і висловіть побажання: «Я хочу побажати тобі…» (гарних успіхів на уроці, міцного здоров’я, удачі…)
- А щоб настрій наш залишився чудовим, а побажання здійснилися, прочитаємо разом девіз нашого уроку:
Пам’ятай!
Нехай ти іще маля,
Та треба вже зараз вчитися
Творити добро на планеті Земля!
В) Слухання пісні Наталії Май «Пісня про добро»
II Мотивація навчальної діяльності
- Чому буде присвячений наш сьогоднішній  урок?
- Сьогодні ми поговоримо про одну із людських чеснот – доброту, звичку робити добро.
1. Вправа «Мікрофон»
- Як ви вважаєте, чи все в нашому житті добре? Чому?
- Давайте ознайомимося з темою нашого уроку: (Гра «Шифрувальники»)
ПОВІКНЕПРОХОЛОНЕСЕРЦЕНАЛИТЕДОБРОМ
III Усвідомлення змісту навчального матеріалу
З давніх-давен відомо, що добро приносить користь людині. Доброзичливі люди добре почуваються і довше живуть. Про добрих, співчутливих дітей говорять, що у них «кришталево чисті душі».
1. Технологія «Асоціативний кущ»
Робота в малих групах
- Подумайте,що таке добро? З чим у вас асоціюється це слово?
щастя                                                                 любов
краса                         ДОБРО                             усмішка
радість                                                                тепло
щирість                                                              чистота
Обговорення асоціації дітей.

2. Метод «Прес»
- Прочитайте твердження, записане на дошці «Потрібно робити добро для тих, хто вас оточує». Висловіть свою думку з приводу ось цього твердження. Свої відповіді починайте із таких слів.
Я вважаю, що….
Оскільки….
Наприклад…..
Отже…
- Яку людину можна назвати доброю?

Отже, добро - це щастя для всіх людей. Я пропоную створити нам разом Квітку Добра, а пелюстки у квітки будуть незвичайні, вони будуть схожими на ваші долоньки.

3. Гра «Долоньки Доброти»
Придумайте і запишіть  на «долоньках» людські чесноти до кожної букви слова  ДОБРОТА
Д - доброзичливий, допитливий
О - оптиміст, об’єктивний
Б - благородний
Р - ретельний, романтичний
О - освічений
Т - талановитий, тямущий
А - активний
- Прикріпимо ваші пелюсточки «долоньки» до Квітки Добра.

4. Релаксаційні пауза
- Сядьте рівно, ваші ручки покладіть на парту долоньками до гори, покладіть на руки голівки і заплющте очі. Уявіть, що ви добрий чарівник. Ви творите тільки добрі справи, і від цього світ стає кращим, всі люди добрішають, зажди усміхнені. Розплющіть очки, посміхніться. Бажаю вам зберігати цей стан душі все ваше життя.

5. Ми не просто так почали сьогодні розмову про добро, про те, як дарувати комусь радість. Від нас з вами залежить стільки добрих і красивих вчинків та справ ми будемо робити.

6. Читання оповідання В.Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні»
- Візьміть, діти, будь-ласка, аркуші з текстом. Прочитайте уважно оповідання і подумайте над запитанням «Чому ж дідусь був добрим?»
3. Технологія «Коло питань»
Учні складають запитання і відповідають на них за змістом твору.

7. Групова робота. 
Технологія «Ситуативне моделювання»
Дівчатка характеризують дідуся, а хлопчики - Андрійка.
- Чи потрібні нам добрі вчинки?
Для того щоб зробити висновок, внесемо свої аргументи в таблицю
Докази «за»                                 !                          Докази «проти»


8. Підберіть прислів’я, що характеризують дане оповідання
Про добре діло говори сміло.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Якщо добро вмієш робити, то навчишся, як жити.
Людина починається з добра.

9. Слухання вірша «Людина починається з добра»
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добрі і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Л. Забашта
- Як часто ви робите добро іншим? Що ви тоді відчуваєте? Чого чекаєте? 
10. Гра «Віночок побажань»(Діти стають у коло і говорять один одному слова-побажань, передаючи ляльку Добра.)
В народі говорять: «Слово лікує, слово ранить». Скажіть добре слово один одному, щоб від вашого слова стало приємно і радісно.
ІV Підсумок уроку
- Чого навчив вас сьогоднішній урок? 
(Цей урок навчив мене - працювати в групах, висловлювати свою думку…)
- Чому потрібно творити добро на цій землі?
- Чи цікаво було на уроці?
Зараз лялька Доброти зачитає вам правила доброти, яких вона вам радить дотримуватися. Ці правила вона вам подарує на згадку про урок.
Правила доброти
1. Будь привітним, скромним,чемним.
2. Виявляй доброзичливе, турботливе ставлення до малюків і старших.
3. Жалій інших, а не себе.
4. Вітайся першим з дорослими.
5. Не будь жадібним.
6. Ніколи не заздри.
7. Вибачай іншим їх помилки.
8. Ввічливо прощайся та дякуй за допомогу.
Домашнє  завдання
Намалювати малюнок «Як я уявляю добро»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Огир Т. Ю., заступник директора з НВР Реалізуємо педагогіку гуманізму          Видатний педагог-гуманіст В.О.Сухомлинський був гли...