Андрусенко Наталія Анатоліївна, група продовженого дня, урок Доброти
Тема: Вчимося бути добрими
людьми.
Мета: навчити оцінювати вчинки
героїв, поглиблювати уміння творчо працювати; формувати у дітей уявлення про
те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає їх; розвивати
мовлення учнів; виховувати чуйність, уважність, доброту, милосердя.
Обладнання:
фонограма
пісні В. Шаїнського "Усмішка", ілюстрації до дидактичної гри, портрет
В. Сухомлинського, написи на дошці, прислів'я.
Хід години
спілкування
1. Вступне слово учителя:
Прокидайся!
І як
тільки день настане,
То
тихенько до віконця
Ти підстав
свою долоньку
Під
промінчик ніжний сонця.
Прибери
мерщій в кімнаті
Й чистим,
вмитим за сніданком
Привітайся
до матусі:
- Рідна
нене, з добрим ранком!
Потім
радісним, привітним
Поспішай
до трав, до квітів,
А щоб день
минув не марно -
З усіма
поводься гарно!
- Нехай цей віршик стане запорукою доброго настрою
під час нашої бесіди. А якщо настрій гарний, то і бесіда буде доброю.
На нашій планеті живуть мільйони людей, вони
спілкуються, між ними виникають різні стосунки.
Уявіть собі, що б почалося, якби кожен робив
тільки те, шо йому подобається. Тому за багато років існування люди намагалися
впорядкувати свої стосунки, жити так, щоб усім було добре.
Людина починається з добра...
Справжня людина, за глибоким переконанням народу,
- це людина добра і мудра, щіра, ввічлива і сердечна, людина з світлою душею.
Добре слово й добрий вчинок зажди підтримують і допоможуть, навіть можуть
вилікувати. А поганий вчинок і погане слово можуть краяти серце все життя.
2. Читання
учителем оповідання В. О. Сухомлинського "Добре слово"
- Ось чого їй не вистачало, - сказав дід Панас, - доброго слова.
- То чого, діти, не вистачало Олі? (Доброго слова).
3.
Складання прислів'їв про добрі слова
- Діти, у нашого народу існує багато прислів'їв про силу слова, поміркуйте і
складіть з двох частин деякі з них.
Добре слово... мороз зігріє.
Тепле слово і в... що дощ в посуху.
Добре слово дім будує,... залізні
ворота відкриває.
Добре слово людині... а зле руйнує.
4. Дидактична гра "Оціни
вчинок"
1. Олег і Вася запросили Катю покататися на санках. Катя боялася з'їжджати з гірки. Олег сказав, що це зовсім не страшно, а
на підтвердження з'їхав сам.
Катя сіла на санки, але на середині гірки санки перекинулися, і Катя
опинилася в снігу, сидить і плаче. Хлопчики проходять повз неї.
- Як повелися хлопчики?
- Чи можна назвати їх чуйними?
- Що б ви зробили на їхньому місці? (Допоміг
би дівчинці піднятися, привіз би санки, сів і з'їхав з нею разом).
2. Зима. Дідусь ішов
тротуаром, підсковзнувся і впав. Петрик підійшов до дідуся, допоміг йому піднятися.
- Як ви оцінюєте вчинок хлопчика? (Я
вважаю, що Петрик чемний, добрий і вихований хлопчик).
3. Одного разу Сергійко вийшов на галявинку. Він дуже зрадів, побачивши
таку прекрасну природу, ліг на пухкеньку травичку і подивився навколо. "А
як пахнуть прекрасні квіти!" - говорив він сам собі. У цей час хлопчик
побачив, що його дідусь рубає дрова. Дідусь дуже стомився. Гарячий піт заливав
йому обличчя. Хлопчик подумав і сказав сам до себе:"Піду я до дідуся і
допоможу йому". Сергійко пішов, почав швидко рубати дрова. Після роботи
він пішов до водички і радо хлюпався у ній, промовляючи сам до себе:"Я
всім буду допомагати".
- Що проявляється в цьому вчинку? (В цьому
вчинку проявляється піклування про людину).
- Бачите, як багато гарного, доброго може зробити людина людині. І як тепло
стає на душі від доброго ставлення до тебе. Я гадаю, що наша дружба з гарними
вчинками з часом ставатиме все міцнішою і міцнішою. Давайте і надалі берегти і
примножувати добрі вчинки. Щоб ваші обличчя були завжди радісні від того, що ви
зробили добру справу, а на обличчі ніколи не зникала посмішка.
5. Виконання пісні В. Шаїнського "Усмішка"
6. Підсумок
- Наше спілкування я хочу закінчити словами мудреця:
- Живи,
добро звершай,
Та нагород
за це не вимагай.
Лише в
добро і в вищу правду віра
Людину
відрізня від мавпи й звіра.
Хай оживає
істина стара:
Людина
починається з добра.
Немає коментарів:
Дописати коментар